سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

 صبح دیروز شماری از بازنشستگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مقابل ساختمان این وزارتخانه در خیابان شریعتی تحصن کردند.

بنا بر این گزارش، با افزایش جمعیت این افراد که تعداد آنان به صدها نفر می‌رسید، خیابان شریعتی مسدود شد و ترافیک سنگینی در محل قبل از ساختمان وزارت ارتباطات به وجود آمد.

تحصن‌کنندگان نسبت به آنچه حذف حق مسکن و مشکل حقوقشان می‌خواندند، معترض بوده و خواستار حضور وزیر در جمع خود شده‌اند. آنها همچنین شعارهایی مبنی بر عزل سلیمانی، وزیر ارتباطات، سر داده‌اند.

از دقایقی بعد از اغاز، شماری از نیروهای انتظامی مجهز نیز وارد معرکه شده و برای کنترل تحصن‌کنندگان تلاش می‌کردند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


حمله به دیپلمات کویتی

پنج شنبه 86 خرداد 31 ساعت 3:0 عصر
وزارت امورخارجه کویت دیشب (سه شنبه شب) با فراخوانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور، مراتب اعتراض دولت کویت را نسبت به حمله به یکی از دیپلمات‌های این کشور مقیم در تهران را به وی اعلام کرد و این حادثه را محکوم کرد. این حادثه با جنجال تبلیغاتی گسترده و زدن اتهامات گسترده مطبوعات کویتی به نیروهای بسیج همراه شد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، «خالد جارالله»، قائم مقام وزیر امورخارجه کویت، در دیدار با علی جنتی ضمن تاکید بر روابط طبیعی دوجانبه گفت: این حادثه خارج از تمامی قوانین و عرف دیپلماتیک است.

وی با ابراز نگرانی از وقوع این حادثه تأکید کرد: مسئولیت امنیت سفارت کویت و اعضای این نمایندگی بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و دستگاه‌های ایرانی باید ضمن عذر خواهی کتبی، مسئولیت وقوع این حادثه را متحمل شوند.

این مقام کویتی همچنین از سفیر ایران خواست ضمن پیگیری این موضوع، نتایج را به دولت کویت اعلام کند0
علی جنتی، سفیر ایران در کویت نیز با ابراز تاسف از وقوع این حادثه، و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران درباره این موضوع تحقیقات خود را انجام خواهد داد و با مسبب یا مسببین ان برخورد خواهد کرد0

از سوی دیگر، تلویزیون کویت گزارش داد: «شیخ ناصرالمحمد الصباح»، نخست‌وزیر کویت، وزارت امورخارجه کشورش را مکلف کرده این حادثه را پیگیری کرده و سلامت اعضای دیپلماتیک سفارت کویت را تامین کند.

در همین حال، وزیر خارجه کویت نیز که به همراه ولیعهد این کشور به اردن سفر کرده است، در تماسی با قائم مقام وزارت امورخارجه کویت، خواستار پیگیری این حادثه شد.

مطبوعات امروز کویت ضمن بررسی ابعاد مختلف حمله دیروز افراد ناشناس به دیپلمات کویتی در تهران، این خبر را در صدر اخبار خود قرار داده و به تحلیل آن پرداختند.

روزنامه «الوطن»، وابسته به خاندان حاکم بر این کشور، با اشاره به احضار سفیر ایران در کویت به وزارت امور خارجه این کشور، درباره چگونگی این حادثه نوشت: «محمد الزعبی»، دبیر سوم سفارت کویت در تهران در ساعت 15 روز سه‌شنبه پس از خروج از سفارت با تصادف یک خودرو به خودرو وی، متوقف می‌شود و شش شخص ضربات مختلفی را به بدن وی وارد می‌کنند و این درحالی صورت گرفت که نیروهای ایرانی حافظ سفارت، به مشاهده آنان می‌پرداختند و فکر می‌کردند نیروهای بسیج هستند که با دیپلمات کویتی درگیر شدند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه افزود: هنگامی که نیروهای حافظ سفارت برای کمک به سوی دیپلمات کویتی شتافتند، افراد درگیر مانع دخالت آنها شدند و پس از ترک دیپلمات کویتی بر روی زمین، وی به محل سفارت باز‌می‌گردد.

«الوطن» در ادامه به نقل از یک مقام کویتی نوشت: معتقدیم این افراد از یک سازمان ایرانی بوده‌اند که نیروهای حفاظت نتوانستند در این امر دخالت کنند.

این روزنامه گزارش خود از این حادثه را با نیروهای بسیج گره زده و نوشته است: نیروهای بسیج که میلیون‌ها نفر در آن عضویت دارند، از نیروهای جهادی بوده که با ریاست رحیم صفوی و فرماندهی رهبر ایران سازمان یافته شده است و این نیروها مهارت و استعداد خمله به مصالح آمریکا‌ را در منطقه دارند.

«القبس»، دیگر روزنامه کویتی نیز نوشت: دیپلمات‌های کویتی شب گذشته را برای حفظ جان خود و مقابله با هرگونه تعرضی در مقر سفارت گذرانده‌اند.
این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت: افرادی که دیپلمات کویتی حمله کردند، بسیار سازمان‌یافته عمل کرده و احتمال عضویت آنان در یک نهاد ایرانی تقویت شده است.

«القبس» در ادامه به نقل از مقامی آگاه در نشست شب گذشته هیأت وزیران کویت می‌نویسد: هیأت وزیران بر اهمیت استراتژیک روابط با ایران تاکید دارد اما خواستار اتخاذ تمامی راه‌ها برای حفظ سلامت و امنیت دیپلما‌ت‌های کویت است.

همچنین روزنامه «السیاسه»، با بیان این‌که سفرای شورای همکاری خلیج فارس این حادثه را حمله به کشورهای خود تلقی می‌کنند، نوشت: امروز (چهارشنبه) هواپیمای خصوصی امیر کویت، دیپلمات کویتی را از تهران به کویت منتقل می‌کند.

این روزنامه تعداد اشخاص حمله کننده به دیپلمات کویتی را بیش از صد شخص بیان کرده است که با عصا به وی حمله و خودرو وی را تخریب کرده‌اند.
«السیاسه» در ادامه افزود: افراد حمله کننده قصد ورود به سفارت کویت را داشته اما به مشاهده حالت دیپلمات کویتی، صحنه را ترک کرده‌اند.

این روزنامه کویتی در ادامه به نقل از یک مقام عالی‌رتبه در وزارت خارجه کویت نوشت: دولت ایران به کویت وعده داده است در خصوص این حادثه به زودی توضیح خواهد داد و کویت معتقد است عدالت راه خود را در پیش می‌گیرد.

روزنامه جدیدالتأسیس «الوسط» نیز با انتشار گزارشی، در تیتر نخست روزنامه سپاه پاسداران را عامل این حادثه دانست.

مدیر مرکز بررسی‌های عربی ایرانی مدعی شد: بیست شخص از گروه‌های تندرو به سفارت کویت در مناطق شمالی تهران حمله کردند.

دکتر «سمیر ارشدی»، در گفت‌وگو‌ با روزنامه «الأنبا» کویت درباره حمله به دیپلمات کویتی در تهران گفت: این بیست شخص مستقیما بعد از حادثه متواری شده‌اند اما دستگاه‌های ایرانی توانسته است تعدادی از آنها را دستگیر کند.
وی افزود: این گروه معتقدند موضع کویت در قبال ایران غیر منسجم است و دولت ایران باید موضع خود را نسبت به کشورهای حاشیه خلیج (فارس) تشدید کند.

ارشدی با اشاره به روابط خوب دو کشور به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی و سفرهای گذشته رئیس‌جمهوری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به کویت اشاره کرد و گفت: سفر حداد عادل که اخیرا به کویت صورت گرفت، باعث تقویت و توسعه مناسبات دوطرف شده است.

وی وقوع این حادثه را مانعی بر سر روابط خوب دو کشور ندانست و افزود: حادثه صورت گرفته را از هر نظر فردی دانست و تاکید کرد دیپلمات کویتی در حال خوبی قرار دارد و در یکی از بیمارستان‌های ایران مداوا می‌شود.

گفتنی است، سمیر ارشدی، کارمند محلی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت است. در حالی که هیچ یک از مقامات ایرانی تاکنون اظهارنظر رسمی در این زمینه نداشته‌اند، وی در اظهارات خود اطلاعات دقیقی را از این حادثه بیان کرده است و یک گروه خاص را متهم به ارتکاب این حادثه کرده است.

در همین حال، دیگر روزنامه‌های کویت نیز به مشروح این مسئله‌ را در صفحات نخست خود پرداخته‌اند و تلویزیون کویت نیز ضمن اعلام خبر فوری آن، خبر اعتراض کویت به سفیر ایران را در صدر اخبار شامگاهی و اخبار صبح خود قرار داد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


بمب‌های ساعتی تبریز

پنج شنبه 86 خرداد 31 ساعت 5:0 صبح
شهردار تبریز با انتقاد از عدم توجه مسئولان به انتقال لوله‌های نفت و گاز به خارج از شهر گفت: اسکان دادن مردم بی‌گناه که از عواقب محل سکونت خود اطلاعات چندانی ندارند فاجعه است.

نوین افزود: متأسفانه‌ در گذشته نه چندان دور با توسعه شهر، اینک چندین هزار نفر از مردم تبریز بر روی لوله‌های نفت بدون اطلاع از خطرات و عواقب ناشی از آن اقدام به ساخت و ساز نموده‌اند که هر آن احتمال فاجعه به مراتب شدید‌تر از حوادث سیل و زلزله در انتظار ساکنان همین محل‌ها می‌باشد.

شهردار تبریز هشدار داد: ما امروز وظیفه داریم قبل از وقوع هر گونه حادثه، موضوع را به مسئولان‌ امر برسانیم و عواقب بعدی به عهده کسانی است که سهل انگاری می‌نمایند.

وی تاکید کرد: انتقال لوله‌های نفت و گاز به خارج از محدوده شهری به عهده وزارت نفت می‌باشد اما متأسفانه‌ به دلایل هزینه بالای انتقال، این وزارت خانه می‌خواهد هزینه آن را به گردن شهرداری تبریز بیندازد‌.
نوین در ادامه اظهار نمود: از نمایندگان محترم تبریز و سایر مسئولان استانی انتظار می‌رود با جدیت تمام به رفع این معضل در اسرع وقت اقدام نمایند تا خدای نکرده شاهد حوادث اسفبار نباشیم.

شهردار تبریز در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت مدیران برای رضایت شهروندی گفت: من احساس می‌کنم که در پاره‌ای از مسائل ما به مردم زور می‌گویم، لذا مدیران شهرداری تلاش کنند هرآنچه را که منع قانونی ندارد برای رفع مشکلات مردم به کار گیرند و از تشریفات زائد و بوروکراسی خوداری نمایند.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


در حالی که با قانع نشدن نماینده مردم تهران از پاسخ صفار هرندی درباره رویکرد متناقض نسبت به سایت‌های اینترنتی، وزیر ارشاد باید با حضور در صحن علنی مجلس، به این سؤال پاسخ گوید، معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه مدعی شد: درخواست تأسیس خبرگزاری «بازتاب» ارایه نشده است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، سه‌شنبه گذشته حسین صفار هرندی که با رسیدن نوبت سؤال سعید ابوطالب از وی در کمیسیون فرهنگی مجلس حاضر شده بود، در قانع کردن وی ناکام ماند.

نماینده مردم تهران از وزیر ارشاد درباره علت رویکرد متناقض این وزارتخانه در برخورد با سایت «بازتاب» و سکوت در برابر برخی سایت‌های بی‌نام و نشان منتسب به دولت پرسیده بود که به خود اجازه هرگونه اهانت به شخصیت‌های نظام را می‌دهند.

وی همچنین از برخورد نامناسب وزارت ارشاد در دفاع از روزنامه‌های «ایران»، «سیاست روز» و «شرق» و اقدام این وزارتخانه در برخورد غیرقانونی با آنها انتقاد کرده بود.

صفار هرندی در پاسخ به این پرسش، اظهار داشت که علت برخورد با سایت «بازتاب»، ثبت نشدن آن بوده که در این لحظه، ابوطالب با اشاره به متن صورتجلسه کارگروه دولت پاسخ داد: تنها پرداختن به موضوع «برخورد با ایران» در «بازتاب»، دستاویز فیلترینگ این سایت بوده است.

به این ترتیب، با قانع نشدن عضو کمیسیون فرهنگی از پاسخ متناقض وزیر ارشاد، صفار هرندی باید با حضور در صحن علنی مجلس درباره رویکرد متناقض وزارتخانه متبوعش با سایت‌های اینترنتی به نمایندگان مردم توضیح دهد.

در همین حال، با اعلام ارایه درخواست «خبرگزاری غیردولتی بازتاب» از سوی مسئولان این سایت، ‌معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با صدور اطلاعیه‌ای، دریافت درخواست تأسیس «خبرگزاری بازتاب» را تکذیب کرد.

در اطلاعیه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی ارشاد آمده است: «تاکنون هیچ‌گونه درخواستی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی برای تأسیس خبرگزاری غیردولتی به نام «بازتاب» به این معاونت ارایه نشده است.

در این متن آمده است: سایت «بازتاب» نیز به علت عدم ثبت خود و تخطی از مفاد آیین‌نامه ساماندهی پایگاه‌های اطلاع رسانی اینترنتی ایران مصوب جلسه مورخ 29 مرداد سال 85 هیأت‌ وزیران، در ردیف سایت‌های با هویت نامعلوم قرار گرفته و از سوی کارگروه موضوع ماده 8 این آیین‌نامه مسدود شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: از نیمه دوم فروردین امسال هرگونه فعالیت این سایت با هر نشان اینترنتی، غیرقانونی و ممنوع است و گردانندگان آن برابر قانون باید پاسخگو باشند.

این در حالی است که نامه مشروح درخواست تأسیس «خبرگزاری غیردولتی بازتاب» به همراه اساسنامه، اسامی هیأت مؤسس و امنا و مدیرمسئول «بازتاب» در تاریخ 23 اسفند ماه 85 تحویل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و در دبیرخانه این وزارتخانه ثبت شده است.

لازم به ذکر است، متصدی دبیرخانه وزارت ارشاد در پاسخ به خبرنگار «بازتاب» تأکید کرد، نامه «بازتاب» در همان تاریخ 23 اسفند ماه به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ارجاع شده است.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


اداره کشور با استخاره و غیب‌گویی

پنج شنبه 86 خرداد 31 ساعت 4:0 صبح

رسول جعفریان

خدا رحمت کند شاه سلطان حسین را که تلاش می‌کرد دولت صفوی را که بیش از دویست سال پاییده بود، در مقابل حمله افغانهای قندهاری، با «آش» نگهدارد. زمانی که در جریان حمله افغانها به اصفهان و محاصره این شهر (1134ق)، یکی از علمای شهر پیامی برای او فرستاد که برای مقابله با دشمن چه در سر دارید، شاه گفت: «دستور داده‌ایم آشی بپزند، ان شاءالله افاقه کند.» اما متأسفانه آن «آش» افاقه نکرد و شاید در نیت بانیان یا آشپز آن تردیدی وجود داشت!

اگر کسی نگاهی به تاریخ شاهان قدیم ایران بکند و ارتباطشان را با منجمان بداند، خواهد دید که بیشتر آنان به همان‌اندازه که در فکر اصلاح امور از طریق «برنامه ریزی» بودند، از منجمان و پیشگویان برای امور خویش صلاحدید می‌خواستند و به سخن آنان اعتبار می‌گذاشتند. تاریخ ایران که پر از این خاطره هاست و بسا بسیاری از بدبختی‌های این ملت، ناشی از اعتماد به همین منجمان بود. نوع دیگرش هم استخاره‌های شگفت و تکیه مظفرالدین شاه به دعانویسی بود که آن هم زبانزد آن روزگاران و تواریخ بعدی بوده و هست .

و اکنون هم... خدای حفظ کند یکی از بزرگان اهل استخاره را در کشورما که زمانی می‌فرمودند: نیمی از کارهای این مملکت را بنده حل و فصل می‌کنم. علتش را پرسیدند. ایشان گفت: بسیاری از امور مهم و اساسی کشور با استخاره‌های بنده حل می‌شود. روشن است که نویسنده این سطور به هیچ وجه منکر استخاره نیست، اما واقعا در چه شرایطی و در کجا؟

شیرین‌تر آن که به تازگی شنیدیم که گفته‌اند تا آخر خرداد یا مثلا تابستان، خبرهای بسیار خوشی اتفاق خواهد افتاد. شاید باز هم امیدی هست تا بر اساس «العجب کل العجب بین جمادی و رجب» رخداد خوشی برای این ملت روی دهد. می‌دانید که در آستانه جمادی و رجب هم هستیم.

ای کاش شاه نعمت الله ولی هم زنده بود و باز هم از عجایب و غرایب که رخ خواهدداد، می‌گفت و برای مدتی مردم را سرگرم می‌کرد و می خواند:

قدرت کردگار می‌بینم
حالت روزگار می‌بینم
حکم امسال صورتی دگر است
نه چو پیرار و پار می‌بینم
در خراسان و مصر و شام و عراق
فتنه و کارزار می‌بینم
و برو تا آخر

این هم بماند که کسان زیادی در سالهای اخیر یافت شده‌اند که مدعی ارتباط مستقیم با ائمه هستند و حتی ادعا می‌کنند فلان جا که روی مین نرفتند، دلیلش این بود که حضرت زهرا (س) آنها را در بیداری هدایت کرد که از آنجا رد نشوند و بسیاری از ادعاهای شگفت دیگر. به هرحال این که در روزگار ما سخن از اخبار غیب گونه به میان می‌آید و به تازگی هم تعدادش فزونی یافته، امر عجیبی است.

وقتی اندکی در احوال این قبیل اخبار کاوش کنیم، درخواهیم یافت که منبع آنها، نه تحلیل و تفسیر سیاسی از اوضاع و احوال جاری در جهان و مملکت ما، بلکه پیشگویی‌هایی است که کسانی که به جای منجمان قدیم نشسته اند و شاید هم بر اساس همان اصول، به کسانی می‌رسانند و آنها هم آن اخبار را رسانه‌ای کرده در انتظار اقدامات پشت پرده می‌مانند. اینان نسلی هستند که سالهاست محل اعتماد شماری از مسوولان ما از هر قشر و گروهند و مردم ساده دل را به امیدهای واهی راه می‌برند.

گرایش به این قبیل «منابع»، ناشی از حس اعتماد بی پایه‌ای است که مع الاسف برخی از افراد که گاه مسؤولیت‌های مهمی هم در کشور دارند، به کسانی از مدعیان عرفان دارند و آشکارا سخن آنان را «وحی منزل» تلقی کرده، آنها را مبنای سیاست جاری و تحلیل‌های عمومی خود در سرنوشت مملکت قرار می‌دهند.

باید گفت ارزش این ادعاها حتی از «آش» سلطان حسین صفوی هم کمتر است، زیرا اگر آن آش در قالب نیت کمک به فقرا ارزش و اعتباری پیدا کند، این قبیل غیب گویی‌های ادعایی، آشکارا برخلاف سنت الهی برای عدم دخالت صریح در میانه رخدادها و سپردن آنها به علل و عوامل مادی ـ جز در شرایط سخت و با تأیید انبیاء ـ و آیات قرآن و اظهارات ائمه علیهم السلام است. می‌دانیم که غیب تنها در انحصار خداست و با ادله‌ای که برای امامت معصوم داریم، خدای متعال آنچه را که مصلحت بداند، در اختیار معصوم قرار می‌دهد. اما جز آنان، چه کسی می‌تواند مدعی ارتباط این‌چنینی باشد؟ با چه استدلالی؟ بر اساس کدام قاعده دینی؟ اگر قرار باشد کسانی از برخی کلیات و قصه‌های نقل شده که معمولا هم پایه‌ای از صحت ندارد، استفاده کرده و چنین ادعاهایی داشته باشند، مردم با چه استدلالی ادعاهای آنان را اثبات شده بدانند؟

اخیرا گفته می‌شود که «اسرائیل به زودی نابود خواهد شد». این آرزوی هر مسلمانی است و نابودی اسرائیل هم البته بر اساس عملکرد این رژیم ستم پیشه و سنن الهی قطعی است، اما اظهار این نظر که اسرائیل مثلا امسال یا چند ماه یا یک سال دیگر حتما از بین می‌رود و اظهار آن بر اساس منابع «غیب گویانه»، امری است که نیازمند نوعی شمّ نبوتی و امامتی است. آیا کسانی که این قبیل اظهار نظرها را می‌کنند، راهی به غیب دارند؟ با چه استدلالی ادعای خود را ثابت می‌کنند؟ افرادی که در این زمینه به آنان اعتماد می‌شود تا چه حد شایسته اعتمادند؟

بر فرض که کسی از مدعیان عرفان اظهارنظری از این قبیل بکند، آیا می‌توان سرنوشت مملکتی را به دست این قبیل ادعاهای غیب گونه سپرد؟

کدام مسئولی مجاز است بر اساس این گونه ادعاها اظهار نظر کند و اگر بر فرض مسئولانی تأکید دارند که احتمال حمله آمریکا وجود دارد، و باید برای آن برنامه ریزی کرد، اینان به صرف تکیه بر منابع آنچنانی و ادعاهای غیب گونه، برنامه ریزی برای چنین شرایطی را کنار گذاشته و اقدامی نکنند یا اگر اقدامی می‌کنند، آن را جدی نگیرند و فقط به خواندن سه قل هوالله توصیه کنند؟

البته هیچ کس در تاثیر سوره مبارکه «اخلاص» تردید ندارد، اما مروری به سیره نبوی نشان می‌دهد حضرتش که سرور کائنات هم بود، مبنای کار سیاسی و مبارزاتی خود را علیه دشمن روی «غیب» نمی‌گذاشتند و با برنامه ریزی دقیق به جنگ می‌پرداختند. نمونه آن نبرد احد بود که تخلف اصحاب از توصیه دقیق و کارشناسانه ایشان، سبب شهادت جمعی از اصحاب گردید و سرنوشت جنگی را که مسلمانان پیروز قطعی آن بودند، تغییر داد.

اکنون پرسش ما این است: آیا مردم، راضی‌اند امور کشور بر اساس این قبیل ادعاهای بی دلیل و شخصی اداره شود، یا آن که قرار بوده با عالمان و اهل تجربه مملکت مشورت شود؟ به نظر می‌رسد سکوت شگفتی در محافل مختلف و مسئول درباره این قبیل رفتارها وجود دارد، سکوتی که آثار منفی آن دیر یا زود در مملکت ظاهر خواهد شد.

البته از این بابت خوشوقتیم که بسیاری از مسئولان، این قبیل امور را جدی نمی‌گیرند و امیدواریم با درایت کافی تصمیم گیری کنند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


مافیای اینترنت

پنج شنبه 86 خرداد 31 ساعت 12:47 صبح

در حالی که در کشور خبر از حضور مافیاهای قدرتمند اقتصادی است، در کرمان شاهد حضور پرقدرت مافیای اینترنت هستیم که در یک سال گذشته، قیمت اینترنت در این استان، به دو برابر آن رسیده است. این در حالی است که در دیگر استان‌ها، نه تنها افزایش قیمت نداشتیم، بلکه قیمت اینترنت سیر نزولی داشته و حتی در هفته گذشته در پایتخت شاهد تعیین قیمتی استثنایی (ساعتی 75 تومان) توسط یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه بودیم.

سال گذشته، در بخشنامه اتحادیه صنف رایانه و ماشین‌های اداری، شاهد افزایش 60 درصدی قیمت اینترنت بودیم که طی هفته گذشته نیز این قیمت بار دیگر 40 درصد افزایش یافت و کاربران اینترنت در کرمان برای استفاده از پنج ساعت اینترنت، باید مبلغ بیست هزار ریال؛ یعنی ساعتی چهارصد تومان هزینه کنند.

گفتنی است، همه شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت در کرمان، با هماهنگی اتحادیه صنف رایانه و ماشین‌های اداری با انتشار بخشنامه‌ای، سعی در قانونی نشان دادن این افزایش قیمت دارند، حال آن‌که هنوز هیچ اتحادیه و ارگانی، حق دخالت در بازار و تعیین قیمت در این زمینه را ندارد.

لازم به ذکر است، در حالی که مخابرات از کاهش 30 درصدی قیمت خطوط اینترنت فروخته‌شده به ISPها خبر می‌دهد، این شرکت تخفیف‌های قبلی خود را به شرکت‌های دریافت‌کننده ISP حذف کرده و نیز به قرارداد SLA خود در ازای قطع خطوط ارتباطی عمل نمی‌کند.

در این‌باره، یکی از مدیران شرکت‌های ارایه‌دهنده اینترنت در انتقادی درباره افزایش غیرقانونی خدمات خود اظهار می‌کند: دلیلی وجود ندارد که شرکت‌های کرمانی هم اشتباه دیگر شرکت‌های ارایه‌دهنده اینترنت در سراسر کشور را تکرار کنند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دنیای وحشت سلمان رشدی

پنج شنبه 86 خرداد 31 ساعت 12:45 صبح

با اقدام ناشیانه ملکه 81 ساله انگلیس و اعطای لقب «شوالیه» به سلمان رشدی مرتد که موجب تحریک شدید احساسات مسلمانان جهان شد، این نویسنده هندی‌الاصل که با گذشت بیست سال از فتوای امام خمینی(ره) مبنی بر اعدام وی، آرام آرام خود را در مجامع آفتابی می‌کرد، بار دیگر به دنیای پر از وحشت برگشته و در انتظار اعدام است؛ به ویژه که اکنون باردیگر جوایز جدیدی برای اعدام وی تعیین شده و عده‌ای برای به هلاکت رساندن او، اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته یی از «دیلی‌تلگراف»، بحران دیپلماتیک ایجاد شده در مورد اعطای لقب شوالیه به «سلمان رشدی» پس از احضار سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه ایران، بسیار عمیق‌تر شده است.
در این دیدار، ابراهیم رحیم‌پور، نماینده وزیر امور خارجه ایران به «جفری آدامز»، سفیر انگلیس گفت: این اقدام، تصمیمی محرک بوده که باعث ناراحتی مسلمانان شده است.

این دیدار پس از ابراز نگرانی عمیق «رابرت برینکلی»، عالی‌رتبه‌ترین مقام انگلیسی در پاکستان در زمینه ادعاهای یک وزیر پاکستانی صورت گرفت. این وزیر پاکستانی اعلام کرد: اعطای این لقب، هتک حرمت آشکار مسلمانان بوده که می‌تواند توجیهی برای بمب‌گذاری‌های انتحاری باشد.
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، «برینکلی» این نگرانی‌ها پس از دیدار با مقامات دولت پاکستان در اسلام‌آباد، را ابراز کرده است.

دولت انگلیس با واگذاری لقب «شوالیه» به این شخص در روز تولد ملکه، باعث ایجاد یک بحران سیاسی رو به تشدید شده است. کتاب «آیات شیطانی» سلمان رشدی در سال 1989 از سوی مسلمانان، کتابی کفرآمیز خوانده شد و اعتراضات بین‌المللی گسترده‌ای را پدید آورد.

یکی از سخنگویان دولت انگلیس گفت: سفیر انگلیس در پاکستان، نگرانی‌های لندن درباره سخنان وزیر امور مذهبی پاکستان را به این کشور منتقل کرده است. او افزود: «دولت انگلیس به روشنی معتقد است که هیچ چیزی نمی‌تواند توجیهی برای بمب‌گذاری‌های انتحاری باشد».

برینکلی پس از موجی از تظاهرات‌ها در مورد اعطای این لقب به وزارت امور خارجه پاکستان فرا خوانده شده بود. در پاکستان دانشجویان، تصاویر ملکه و سلمان رشدی را به آتش کشیدند.

در عین حال دولت این کشور درخواست قطع روابط دیپلماتیک با انگلیس را رد کرده است؛ چراکه انگلیس، پاکستان را متحدی کلیدی در جنگ علیه تروریسم می‌داند.

تظاهرکنندگان در لاهور و کراچی، خواستار استرداد سلمان رشدی شدند تا به خاطر اهانت به پیامبر مقدس اسلام[ص] با عدالت اسلامی محاکمه شود.
شماری از تظاهرکنندگان نیز خواستار این شدند تا همه سگ‌های پاکستان را با لقب «سر» صدا کنند.

در ایران، نیز برخی گروه‌ها به شدت ابراز ناراحتی کرده و یک روزنامه ایرانی، ملکه را «پیرزنی فرتوت» خواند.
یک گروه پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام هم اعلام کرد که جایزه سر بریده سلمان رشدی را از 50 هزار پوند به 75 هزار پوند افزایش داده است.

به این ترتیب، جنجال‌های دیپلماتیک با اظهارات «محمد اعجازالحق» در پارلمان پاکستان ادامه یافت. او گفت: «اگر کسی بمبی را با خودش منفجر انجام داده، کار درستی کرده مگر آن‌که دولت انگلیس عذرخواهی کرده و لقب «سر» را پس بگیرد».

پیش از این نیز مجمع ملی از انگلیس خواسته بود این لقب را که توهین به احساسات مذهبی مسلمانان است پس بگیرد، اما دفتر نخست‌وزیر انگلیس این خواسته را نپذیرفته است.

«استوارت جکسون»، عضو محافظه‌کار پارلمان «پتر بورو» و رئیس گروه‌های حزبی پاکستان گفت: تصمیم برای اعطای این لقب به سلمان رشدی برای متحدان انگلیس در جنگ علیه تروریسم بسیار موهن بود.
البته انگلیس اعلام کرده که این لقب، تنها به خاطر خدمات رشدی در ادبیات به او داده شد و هدف از آن، توهین به مسلمانان نبوده است.

آیت‌الله خمینی، رهبر ایران در زمان اعتراض به کتاب «آیات شیطانی» و به آتش کشیدن آن توسط مسلمانان در سراسر جهان، کتاب را ارتدادی آشکار خوانده و فتوای اعدام رشدی را صادر نمود.

«تلگراف» نخست تیتری با مضمون «افزایش خطر ترور سلمان رشدی» را برای این خبر برگزیده بود و سپس آن را تغییر داد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


دهن کجی به ایران

پنج شنبه 86 خرداد 31 ساعت 12:0 صبح

یکی از معاونان محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مدعی شد که ایران حماس را ترغیب کرده است تا با توسل به خشونت کنترل نوار غزه را به دست گیرد!

به گزارش ایسنا، روزنامه‌ هاآرتص به نقل از یاسر عبدربه، یک مقام ارشد فلسطینی و معاون عباس مدعی شد: ایران از گروه‌های غیر دموکراتیک در فلسطین، لبنان و عراق حمایت می‌کند و ما ایران را مسوول ترغیب حماس به کودتا در غزه می‌دانیم!

این در حالی است که یک سخنگوی حماس در غزه این اتهامات را "‌ضعیف و غلط" خواند.

سامی ابوزهری، سخنگوی حماس گفت: همکاری رهبران برجسته فتح با اشغالگران (اسراییل) امری واضح است و عبدربه سعی دارد این امر را با اتهامات دروغینی که مردم فلسطین گول آن را نمی‌خورند، بپوشاند.

عبدربه که از معاونان عالی‌رتبه‌ی عباس است، در گفت و گو با رویتر ادعا کرد: ما اتهامات منوچهر متکی، وزیر امور خارجه‌ ایران را مبنی بر این که تشکیل دولت اضطراری گامی مخالف با دموکراسی است، نمی‌پذیریم.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


رییس شرکت یاهو استعفا کرد

چهارشنبه 86 خرداد 30 ساعت 10:0 صبح

رییس شرکت یاهو به دنبال تشدید اختلاف با سرمایه‌گذاران این شرکت، روز گذشته از مقام خود استعفا کرد.

به گزارش ایسنا، بعد از آن که سهام‌داران شرکت یاهو طی هفته‌ گذشته از عملکرد شرکت یاهو به علت شکست در رقابت با گوگل در زمینه‌ی تبلیغات آنلاین انتقادات فراوانی کردند، تری سمل - رییس اجرایی شرکت یاهو - از مقام خود استعفا کرد.

بعد از استعفای این مقام، شرکت یاهو جری یانگ - از بنیان‌گذاران شرکت یاهو - به عنوان رییس اجرایی جدید انتخاب شد و سوسن دکر نیز به عنوان رییس برگزیده شد. با این حال تری سمل همچنان به عنوان رییس بخش غیر اجرایی در شرکت یاهو باقی خواهد ماند.

وی در این باره گفت: یاهو در وضعیت خوبی قرار دارد بعد از مدت‌ها احساس کردم که بهتر است در نقش مربی حاضر شوم تا در نقش یک بازیکن.

رییس اجرایی جدید شرکت یاهو در یک کنفرانس خبری که شب گذشته برگزار شد، گمانه‌زنی‌ها درباره‌ این که یاهو ممکن است به شرکت مایکروسافت فروخته شود را بی اساس دانست و تاکید کرد که یاهو همچنان مستقل باقی خواهد ماند.

پس از آن که سمل، در ماه می ‌سال 2001 به عنوان رییس اجرایی یاهو انتخاب شد، ارزش سهام این شرکت به لطف رشد تبلیغات اینترنتی تقریبا سه برابر افزایش یافت.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


هیپنوتیزم سزارینی!

چهارشنبه 86 خرداد 30 ساعت 6:0 صبح

جشن تولد ملکه 81 ساله انگلیس در سفارت انگلیس در ایران برگزار شد.

دانشجویان به نرمی اعتراض کردند

پلیس های محافظ سفارت هم به نرمی پاسخ دادند


ایرانیان متدین به هتک حرمت حرمین عسگریین، اعتراض کردند

یک ایرانی هرمزگانی غیور را هم ببینید


سالن تئاتر جدید چین با گنجایش 6000 نفر افتتاح شد


الهام گرفته شده از تخم مرغ


اولین نوزاد هیپنوتیزم سزارینی در تهران متولد شد


خوش آمدی، کوچولو!


درگیری های فتح و حماس در فلسطین بالا گرفت


حماس هم همه جا را محاصره و تحت اختیار گرفت.


یک تنیسور آفریقایی که بعد از پیروزی در پوست خود نمی گنجد


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]


   1   2   3   4   5   >>   >