سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

در حالی که با قانع نشدن نماینده مردم تهران از پاسخ صفار هرندی درباره رویکرد متناقض نسبت به سایت‌های اینترنتی، وزیر ارشاد باید با حضور در صحن علنی مجلس، به این سؤال پاسخ گوید، معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه مدعی شد: درخواست تأسیس خبرگزاری «بازتاب» ارایه نشده است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، سه‌شنبه گذشته حسین صفار هرندی که با رسیدن نوبت سؤال سعید ابوطالب از وی در کمیسیون فرهنگی مجلس حاضر شده بود، در قانع کردن وی ناکام ماند.

نماینده مردم تهران از وزیر ارشاد درباره علت رویکرد متناقض این وزارتخانه در برخورد با سایت «بازتاب» و سکوت در برابر برخی سایت‌های بی‌نام و نشان منتسب به دولت پرسیده بود که به خود اجازه هرگونه اهانت به شخصیت‌های نظام را می‌دهند.

وی همچنین از برخورد نامناسب وزارت ارشاد در دفاع از روزنامه‌های «ایران»، «سیاست روز» و «شرق» و اقدام این وزارتخانه در برخورد غیرقانونی با آنها انتقاد کرده بود.

صفار هرندی در پاسخ به این پرسش، اظهار داشت که علت برخورد با سایت «بازتاب»، ثبت نشدن آن بوده که در این لحظه، ابوطالب با اشاره به متن صورتجلسه کارگروه دولت پاسخ داد: تنها پرداختن به موضوع «برخورد با ایران» در «بازتاب»، دستاویز فیلترینگ این سایت بوده است.

به این ترتیب، با قانع نشدن عضو کمیسیون فرهنگی از پاسخ متناقض وزیر ارشاد، صفار هرندی باید با حضور در صحن علنی مجلس درباره رویکرد متناقض وزارتخانه متبوعش با سایت‌های اینترنتی به نمایندگان مردم توضیح دهد.

در همین حال، با اعلام ارایه درخواست «خبرگزاری غیردولتی بازتاب» از سوی مسئولان این سایت، ‌معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با صدور اطلاعیه‌ای، دریافت درخواست تأسیس «خبرگزاری بازتاب» را تکذیب کرد.

در اطلاعیه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی ارشاد آمده است: «تاکنون هیچ‌گونه درخواستی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی برای تأسیس خبرگزاری غیردولتی به نام «بازتاب» به این معاونت ارایه نشده است.

در این متن آمده است: سایت «بازتاب» نیز به علت عدم ثبت خود و تخطی از مفاد آیین‌نامه ساماندهی پایگاه‌های اطلاع رسانی اینترنتی ایران مصوب جلسه مورخ 29 مرداد سال 85 هیأت‌ وزیران، در ردیف سایت‌های با هویت نامعلوم قرار گرفته و از سوی کارگروه موضوع ماده 8 این آیین‌نامه مسدود شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: از نیمه دوم فروردین امسال هرگونه فعالیت این سایت با هر نشان اینترنتی، غیرقانونی و ممنوع است و گردانندگان آن برابر قانون باید پاسخگو باشند.

این در حالی است که نامه مشروح درخواست تأسیس «خبرگزاری غیردولتی بازتاب» به همراه اساسنامه، اسامی هیأت مؤسس و امنا و مدیرمسئول «بازتاب» در تاریخ 23 اسفند ماه 85 تحویل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و در دبیرخانه این وزارتخانه ثبت شده است.

لازم به ذکر است، متصدی دبیرخانه وزارت ارشاد در پاسخ به خبرنگار «بازتاب» تأکید کرد، نامه «بازتاب» در همان تاریخ 23 اسفند ماه به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ارجاع شده است.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]