سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

دیدار سید محمد خاتمی با پادشاه عربستان سعودی

پنج شنبه 88 اردیبهشت 24 ساعت 3:13 عصر
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی که برای شرکت در بیست و هفتمین نشست شورای تعامل در عربستان به سر می برد و ملک عبدالله  پادشاه عربستان در مورد موضوعات مشترک دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار ملک عبدالله مراتب احترام و تشکر خود را به مقام معظم رهبری ابراز کرد و سید محمد خاتمی نیز سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی را به پادشاه عربستان ابلاغ نمود.

خاتمی پیش از این اعلام کرده بود که در دیدار با مقامات عربستان سعودی مسائل زائران ایرانی و مسائل دو کشور را مطرح خواهد کرد.

در نشست شورای تعامل که رییس جمهور سابق کشورمان در آن شرکت کرد و امروز به کار خود پایان می دهد ،‌ موضوعاتی چون «تفاهم اسلام و مسیحیت؛ ریشه های مشترک ادیان» ، «وضعیت کنونی جهان و راه‌های برون رفت از بحران» و«انرژی و آینده جهان» مورد بررسی شخصیت‌های برجسته جهانی قرار گرفت و خاتمی درباره دو موضوع «اسلام و مسیحیت» و «وضعیت کنونی جهان» سخنرانی کرد.
رییس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگ ها و تمدن ها در سخنرانی خود گفت: در ورای اختلافاتی که عمدتاً تاریخی و فرعی است می توان و باید با گفت و گو برپایه مشترکات از جهنمی که دوری از حق و عدالت آفریده است رهایی یابیم.

وی با تشریح معنای کلمه «سلام»، سلام را دروازه صلح نامید و گفت:استقرار صلح علاوه بر لوازم و زمینه های اجتماعی نیازمند جانهای صلح طلب است. صلح زمانی مستقر خواهد شد که آدمیان بتوانند قلب خود را چونان ملکوت آسمانی سرزمین حکومت بی شریک و بلامنازع خداوند سازند.

 


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]