سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

صف بندی ها در برابر دولت ائتلافی

شنبه 87 اسفند 24 ساعت 2:7 صبح
 اعلام رسمی محسن رضایی مبنی بر شکل گیری دولت ائتلافی کارامد و متعهد اولین حرکت جدی و پر دامنه اصولگرایان در برابر سه تن از کاندیداهای اصلاح طلبان یعنی کروبی، خاتمی و میر حسین موسوی آغاز شد.
سخنرانی دکتر رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنگره استانی حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی که بلافاصله از سوی خبرگزاری های داخلی و خارجی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت به عنوان مهمترین تحرک اصولگرایان معرفی گردیده است.
محسن رضایی در بیانات صریح خود تنها راه موفقیت اصولگرایان را پرداختن به طرح دولت ائتلافی شمرده، و این طرح را به "استفاده از تیم و برنامه در برابر فرد و سلیقه" نامیده بود.
وی در سخنرانی خود تاکید نموده بود:" راهی جز تشکیل دولت ائتلافی کارامد و متعهد نداریم و باید افکار عمومی را نسبت به مکانیسم انتخابات حساس کنیم تا انتخابات از حالت فرد محور به برنامه محور تبدیل شود."
حزب مؤتلفه بیان نموده که چنانچه این طرح به معنی عبور از احمدی نژاد باشد مورد قبول این گروه قرار نخواهد گرفت. گر چه در طرح نامی از احمدی نژاد برده نشده اما مکانیسمی که آقای رضایی در نظر گرفته (تیم و برنامه در برابر شخص و سلیقه) بطور قطع چنانچه بخواهد احمدی نژاد را نیز در بر بگیرد لازمه آن تغییر بسیاری از رویکرد های فعلی وی می باشد چیزی که با توجه به رویه ایشان بسیار بعید به نظر می رسد.
دومین گروه مخالف طرح دولت ائتلافی طرفداران سرسخت احمدی نژاد و رایحه خوش خدمت می باشند که از آغاز طرح ائتلاف آن را به عنوان طرحی برای تضعیف جبهه طرفداران احمدی نژاد با تعبیر جبهه متحد اصولگرایان شناخته و مطرح نموده اند.
سومین گروه که به جبهه گیری در برابر این طرح روی آورده اند گروههایی از جبهه اصلاح طلبان می باشند.
کرباسچی مشاور ارشد کروبی از کاندیداهای اصلاح طلبان در گفتگو با بی بی سی این طرح را در جهت حل اختلافات درونی جبهه اصولگرایان تلقی و مطرح نموده است.
پس از کاندیداتوری کروبی خاتمی و میر حسین موسوی اصلاح طلبان انتظار داشتند با قرار گرفتن اصولگرایان پشت سر احمدی نژاد، با بهره برداری از نارضایتی های موجود و فشار های اقتصادی پیروزیشان را تنها با رسیدن به توافقی بین خود بدست آورند که با مطرح شدن جدی طرح ائتلاف برآوردها با مشکل مواجه گردیده است.
هنوز کمتر از یکروز از ورود رضایی به صحنه انتخابات نگذشته تلاطم جدیدی در معادلات هر دو گروه به چشم می خورد.
اگر چه هنوز دولت ائتلافی مواضع انتخاباتی و گزینه اصلی خود را معرفی ننموده است ولی به نظر می رسد قویترین تشکل اصولگرایان پا به صحنه انتخابات گذارده است.
در حالیکه کمتر از 90 روز به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده تحولات روزانه هر دو جبهه با دقت از سوی جناح مقابل رصد می گردد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]