سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

هشدار خاتمی نسبت به اضمحلال اخلاقی در کشور

پنج شنبه 87 اسفند 15 ساعت 9:41 عصر

سید محمد خاتمی که برای دیدار با مردم شیراز در این شهر بسر می‌‏برد با حضور در سالن شهید دستغیب مورد استقبال هزاران نفری قرار گرفت که از ساعتها پیش در این سالن در انتظار سخنرانی او بودند.

رییس دولت اصلاحات در آغاز سخنرانی خود با تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع) گفت : امام حسن عسگری(ع) کسی است که در دوران غلبه قهر و استبداد و زور و فریب فقط به خدا اندیشیده و به سعادت بندگان خدا فکر می‌‏کرد. وی حضرت مهدی(عج) را موعودی دانست که بدست او هدف تمامی پیامبران الهی تحقق خواهد یافت. و در همین خصوص اضهار داشت ظهور مهدی موعود موجب تشکیل جامعه‌‏ای می‌‏شود که در آن آزادی و عدالت حکم‌‏ فرماست.

رییس بنیاد باران در توصیف شهر شیراز گفت: وصف بی‌‏مثال شیراز که حافظ بزرگ آن را خاص خود دانسته چیست؟ و چه چیزی در این سرزمین وجود داشت که حافظ وصف آن را بی‌‏مثال می‌‏داند؟ وی تصریح کرد اینجا سرزمین عشق و ایمان و آزادگی و سرزمین دلدادگی به پیامبر و اهل بیت(ع) است.

خاتمی شیراز را سرزمین عرفان و فضلای اندیشمندی چون حافظ و سعدی برشمرد و گفت: فارس یکی از بزرگ‌‏ترین تمدنهای تاریخ است. رییس دولت اصلاحات در ادامه گفت نهال جمهوری اسلامی امروز درخت تناوری است که همه ما در سایه آن آرمیده‌‏ایم. وی در همین خصوص اظهار داشت این درخت نیاز به مراقبت دارد زیرا از بیرون دشمنان ایران و اسلام برای خشکاندن این نظام در تلاشند. وی تأکید کرد در داخل نیز تنگ نظری، تحجر و عدم تدبیر که ممکن است وجود داشته باشد، خطری برای خشکاندن نهال نظام اسلامی می‌‏باشد.

خاتمی با تأکید مجدد مبنی بر اینکه این نهال نیاز به مراقبت دارد گفت: مراقبت از این نهال به انتخاب و حضور هشیارانه مردم بستگی دارد. وی تأکید کرد در اصلاحات واقعی که من بیانگر آن بودم و آن را اصلاحات دویست ساله مردم ایران می‌‏دانم ریشه‌‏اش در انقلاب اسلامی است. و اصلاحات مهمترین رسالت خود را دفاع از آرمانهای ملت و خاسته‌‏های شما مردم می‌‏داند که عبارت است از آزادگی، استقلال و پیشرفت در سایه ارزشهای دین خدا. وی با بیان اینکه در موقعیت حساس و سرنوشت سازی قرار گرفته‌‏ایم گفت: در ورای همه حزب گرایی که در جای خود محترم است، همه ما باید به فکر حفظ دستاورد‌های انقلاب باشیم.

رییس دولت اصلاحات خاطر نشان کرد اگر مدیریت کشور در جهت آرمانهای انقلاب، توسعه آزادی و عدالت و کاهش فقر و نابرابری است همه باید سعی کنیم این راه ادامه یابد. همچنین وی با بیان اینکه با کمال تأسف شاخصه‌‏هایی که از سوی مراجع رسمی اعلام می‌‏شود بر خلاف توسعه کشور و آزادی و عدالت است گفت: اگر کشور ایران بر اساس سند چشم انداز بیست ساله حرکت کند، باید سعی کنیم این وضعیت ادامه پیدا کند. و اگر اینگونه نباشد باید تلاش کنیم در جهت مصلحت کشور که همان کرامت، عزت مردم و نیز رفع تهدیدها علیه کشور است حرکت کنیم.

خاتمی با بیان اینکه کشور متعلق به همه مردم است تأکید کرد: باید از شعارزدگی پرهیز کنیم و در جهت رفع تبعیض و بهبود زندگی و نیز تقویت زیرساخت‌‏ها و رفع تهدیدها علیه کشور حرکت کنیم. و این به انتخاب و حضور هشیارانه مردم بستگی دارد.

رییس دولت اصلاحات با انتقاد از بی اخلاقی در جامعه گفت امروز اخلاق در جمهوری اسلامی در خطر است. وی تأکید کرد ما جامعه مدنی می‌‏خواهیم و ریشه جامعه مدنی در مدینه النبی است که محور و مدار آن اخلاق بود. اگر اخلاق در میان مسئولان ضعیف شود اولاً بی اخلاقی به جامعه سرایت می‌‏کند، دوماً بزرگترین هدف انقلاب تحقق پیدا نکرده است.

خاتمی در پایان خاطر نشان کرد جامعه مدنی در کنار جامعه اخلاقی باید باشد. گفتنی است حاضرین در سالن بارها با شعار «درود بر خاتمی» و نیز «خاتمی پاینده باد، خامنه‌‏ای زنده باد»، حمایت خود را از خاتمی و مسئولان کشور اعلام کردند. خاتمی قرار بود بعد از سخنرانی به زیارت حرم مطهر شاهچراغ برود. که این موضوع اکنون در هاله‌‏ای از ابهام است و گفته می‌‏شود ممکن است به دلیل ازدحام مردم از حضور وی در حرم شاهچراغ جلوگیری شود.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]