سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی دقایقی قبل با حضور در مسجد مهدیه همدان در جمع با شکوه مردم این شهر به ایراد سخنرانی پرداخت . کروبی با بیان اینکه مردم نباید نسبت به سرنوشتشان بی تفاوت باشند اظهار داشت : انسانها همواره باید نسبت به آنچه که به سرنوشت آنها ارتباط مستقیم و غیر مستقیم دارد حساس باشند .

وی افزود : گاه حتی این احساس به مرزهای خارج از یک سرزمین نیز گسترش پیدا می کند مثلا وقتی مسلمانان با مردم مظلوم فلسطین که در گوشه دیگری از جهان هستند ابراز همدردی می کنند و خود را ملزم به حمایت از آنان می دانند و تا زمانی که صلحی عادلانه برقرار نشود هرگز مشروعیت رژیم صهیونیستی را نمی پذیرند.

وی در ادامه اظهار داشت : در کشور ما هم همه باید در سرنوشت خود دخالت کنند و حضور جدی در عرصه انتخابات داشته باشند . آنهایی که از انتخابات کناره گیری می کنند یعنی از حق خود می گذرند  و سرنوشت خود را به دست دیگران می سپارند .

دبیر کل حزب اعتماد ملی یاد آور شد : دولتی که بر سر کار می آید مسئول اجرایی کشور است و باید از اختیارات خود نیز استفاده کند . چه موافق تفکر آن دولت باشیم وچه ناخرسند و ناراضی باشیم و در انتخابات شرکت نکرده باشیم بالاخره باید مالیات و عوارض خود را پرداخت کنیم .

کروبی گفت: برخی ها می گویند که شرکت در انتخابات هیچ چیز را عوض نمی کند و آرا نیز درست خوانده نمی شود البته گروه هایی هستند که حقوق مردم را پایمال می کنند و اندیشه آنها در راستای کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوقهای رای است تا با آرای اندک اخذ شده هر کاری که خواستند انجام دهند و حتی بعضا مقدمات این کار را هم فراهم کرده اند . اما این مردم هستند که با حضور گسترده خود باید جلوی این اقدامات را می گیرند . وی با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور اظهار داشت : اقدامات اساسی در زمینه تولید و اشتغال در سطح بالایی نبوده است و گرانی و تورم فشار زیادی برای مردم فراهم کرده است .

دبیر کل حزب اعتماد ملی افزود : مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم محصول سستی و عملکرد نامناسب برخی از مسئولان است. اقدامات خودسرانه ای که در کشور انجام می شود و آزادی که هر روز بیشتر تهدید می شود از آنروست که مردم با دقت و حساسیت مسائل را رصد نکرده اند .

کروبی به ممانعت از سخنرانی خود در دانشگاه همدان نیز اشاره کرد و گفت : در استانی با این قدمت فرهنگی و با این سابقه درخشان در زمینه دانش ، ادب ، عرفان و فلسفه امروز شاهد عدم تحمل هایی هستیم و کار به جایی رسیده است که من به عنوان فردی که در شب فوت امام (ره) پنج حکم از بیانگذار انقلاب داشتم اکنون اجازه سخنرانی در دانشگاه را پیدا نمی کنم .

وی یادآور شد : شهید مطهری که بفرموده امام (ره) پاره تن او بود اعتقاد داشتند که حتی مارکسیستها باید در دانشگاه ها کرسی داشته باشند اما امروز به ما این اجازه را نمی دهند که در دانشگاه سخن بگوئیم . کروبی گفت : وقتی مانع سخنرانی من شدند پشت درهای بسته دانشگاه رفتم و از پشت میله ها با دانشجویان سخن گفتم روزگاری در زندان بودیم و از پشت میله ها با خانواده هایمان دیدار می کردیم و امروز از پشت میله ها با دانشجویان دیدار کردیم .

کروبی گفت : گمان نکنید که این یک سیاست کلی باشد زیرا چندی پیش در دانشگاه کردستان سخنرانی کردم و دیروز هم مهندس موسوی در دانشگاه تهران سخنرانی داشتند. دبیر کل حزب اعتماد ملی تاکید کرد : چرا ما باید اینگونه به گروه هایی مثل دانشجوها یا دراویش و ... بپیچیم و آنها را آزار دهیم. وی تاکید کرد : آنچه به آزادی آسیب می رساند از دو ناحیه است یکی از سوی انحصارطلبان و دیگری از سوی کسانی که حریم قانون را رعایت نمی کنند .


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]