سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

2 بالگرد روسی ام 17 تحویل ایران شد

جمعه 87 بهمن 11 ساعت 1:0 عصر

روسیه 2 فروند بالگرد دیگر را به سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور تحویل داد.

به گزارش فارس، دولت در سال 86 با خرید 15 فروند بالگرد امداد و نجات برای استفاده در جمعیت هلال احمر موافقت کرد که دراین چارچوب قرارداد خرید 5 فروند بالگرد ام ای171 امداد و نجات با روسیه بسته و قرار شده بود تا پایان امسال این بالگردها تحویل کشور شود.

این بالگردها به منظور تقویت توانایی و امادگی کشور در مقابله با بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه و تسریع در اجرای عملیات امداد و نجات خریداری شده است که براساس قرارداد، علاوه بر 2 فروندی که امروز تحویل شد، روسیه 3 فروند دیگر از آنها را تا پایان اسفند امسال تحویل می دهد.

هزینه خرید این 5 بالگرد حدود 45 میلیون دلار بوده و پیش بینی می شود سال آینده نیز قرارداد خرید 3 فروند بالگرد امداد و نجات دیگر با روسیه بسته شود. این بالگردها قابلیت پرواز در شرایط مختلف آب و هوایی ایران را دارند و می توانند در درجه حرارت‌های بسیار پائین یا گرمای زیاد نیز پرواز کنند.

توانایی حمل 25 مسافر و ظرفیت حمل 12 مصدوم به همراه برانکارد مهمترین ویژگی این بالگردهاست که امروز با یک فروند هواپیمای "آنتونف 124" روسی در فرودگاه بین المللی پیام کرج تحویل سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور شد.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]