سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مردی که متهم است همسر نوجوانش را به بهانه واهی به قتل رسانده است در دادگاه کیفری استان فارس محاکمه می شود.
اواخر سال گذشته ماموران پلیس شیراز مطلع شدند زنی به نام تهمینه در خانه اش جان باخته است.
 آنها بلافاصله به خانه این زن رفتند و در بررسی های اولیه متوجه شدند تهمینه 17 سال بیشتر ندارد و او زمانی که 15 ساله بوده به عقد مرد 40 ساله یی به نام مراد درآمده است.
 پلیس برای جمع آوری اطلاعات بیشتر و رسیدن به واقعیت مراد را تحت بازجویی قرار داد، اما این مرد گفت از علت مرگ همسرش هیچ اطلاعی ندارد و او به طور ناگهانی جان باخته است.
اظهارات این مرد در حالی بود که پزشکی قانونی به محض بررسی جسد اعلام کرد، تهمینه ساعاتی پیش از مرگش به شدت کتک خورده و کبودی ها و تورم در نقاط مختلف بدنش حکایت از شکنجه دردناک این زن دارد.
بنابراین از آنجا که مراد تنها فردی بود که در واپسین ساعات زندگی تهمینه کنار همسرش حضور داشت وی به دستور بازپرس پرونده بازداشت و وقتی متوجه شد، مدارک محکمه پسندی علیه وی وجود دارد لب به اعتراف گشود.
این مرد در اعترافات خود گفت؛ شب قبل از مرگ تهمینه قرار بود مهمان به خانه مان بیاید.
 همسرم از صبح داشت کارهای خانه را انجام می داد، من هم قرار شد وظیفه خرید را بر عهده بگیرم.
به تهمینه گفتم تا زمانی که از خرید برمی گردم حمام کن چون ممکن است، مهمانان سر برسند.
چند ساعتی گذشت و زمانی که برگشتم متوجه شدم تهمینه حمام نکرده است.
 از این رفتارش خیلی ناراحت شدم. او باید به حرفم گوش می کرد. تهمینه می دانست وقتی به حرفم گوش نمی دهد ناراحت می شوم با این حال بی توجهی کرده بود.
مراد ادامه داد: من برای اینکه همسرم را تنبیه کنم، شلنگی برداشتم و تهمینه را برای مدت طولانی کتک زدم. او گریه می کرد. وقتی خسته شدم شلنگ را به گوشه یی انداختم و خوابیدم. تهمینه هم خواب بود. صبح که بیدار شدم فهمیدم نفس نمی کشد و بدنش سرد شده است.
اظهارات این مرد و سایر مدارک موجود در پرونده منجر به صدور کیفرخواست علیه او شد و شعبه دو دادگاه کیفری استان فارس رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد.
 در جلسه اول محاکمه پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان مادر تهمینه در برابر قضات قرار گرفت.
 این زن گفت؛ ما خانواده فقیری هستیم و به سختی می توانیم زندگی مان را اداره کنیم. دو سال پیش وقتی مراد به خواستگاری تهمینه آمد به ازدواج آنها رضایت دادیم چون نمی توانستیم هزینه های زندگی مان را تامین کنیم و در واقع هیچ راه دیگری برایمان وجود نداشت.
تهمینه بعد از ازدواج چندباری از رفتار شوهرش گله کرد. من هر بار به دخترم می گفتم مراد شوهر اوست و باید تحمل کند.
وی ادامه داد؛ مراد پیش از ازدواج با تهمینه دو بار ازدواج کرده بود که در هر دو بار همسرانش از او جدا شده و رفته بودند.
زمانی که قرار شد تهمینه به عقد این مرد درآید من فکر نمی کردم او تا این حد عصبی و خشن باشد. حالا هم که دختر جوان مرا به قتل رسانده باید قصاص شود.
بعد از مادر تهمینه متهم در جایگاه حاضر شد. وی گفت؛ من همسرم را نکشتم. روز حادثه به خاطر اینکه حمام نکرده بود او را با شلنگ کتک زدم. من نه قصدی در قتل او داشتم و نه کاری کردم که منجر به مرگ همسرم شود.با توجه به اظهارات این مرد هیات قضات از پزشکی قانونی خواستند علت دقیق مرگ تهمینه 17 ساله را مشخص کند.
 هیات پزشکی سازمان پزشکی قانونی بعد از انجام بررسی های تخصصی اعلام کرد علت مرگ زن نوجوان سکته قلبی بوده و البته ضرباتی که با شلنگ بر بدن وی وارد شده در مرگ او موثر بوده است.
با توجه به این نظریه، مراد یک بار دیگر در شعبه دو دادگاه کیفری استان فارس مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]