سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

شنیده ها از تشدید مخالفت چهره های شاخص جبهه متحد اصولگرایان و رایحه خوش خدمت با ریاست علی لاریجانی بر مجلس هشتم حکایت دارد.

یک عضو برجسته جبهه متحد اصولگرایان نزدیک به دولت در این باره به خبرنگار ما گفت: ریاست لاریجانی بر مجلس به هیچ وجه به مصلحت کشور نیست و به همین دلیل با تمام توان تلاش خواهیم کرد زمینه انصراف لاریجانی از ریاست را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: لاریجانی اصلا مجلس را نمی شناسد و این که برخی می گویند سوابق مهمتری را داشته درست نیست ،چون مجلس با بقیه جاها فرق دارد و نمی توان لاریجانی را که اصلا نمی داند مجلس چیست و با آن آشنایی ندارد ، به عنوان رییس انتخاب کرد.
این عضو سرشناس جریان اصولگرا تاکید کرد: من دلایل متقن و قطعی در اختیار دارم که در جلسات هم عنوان کرده ام که حداد از هر نظر برای ریاست مجلس اولویت دارد.
گفتنی است شنیده های دیگر عصرایران از مخالفت برخی اعضای جریان رایحه خوش خدمت با ریاست مجلس لاریجانی حاکی است.
در حال حاضر طیفی از اصولگرایان در صدد ریاست لاریجانی بر مجلس هشتم است و طیفی دیگر به دنبال استمرار ریاست حداد عادل بر قوه مقننه است هر چند که در برخی محافل از برخی چهره ها مانند آقاتهرانی ، صدر و باهنر نیز به عنوان گزینه های دیگر یاد می شود ولی آرایش سیاسی نیروهای حاضر در مجلس ، نشانگر دو قطبی شدن رقابت بین لاریجانی و حداد عادل است .
هر چند در یکی دو ماه اخیر، چند چالش سیاسی -رسانه ای بین حداد و احمدی نژاد پیش آمد ولی در مجموع ، حداد ، نسبت به لاریجانی ، با دولت نهم قرابت بیشتری دارد و به همین دلیل اصولگرایان نزدیک به دولت ، ترجیح می دهند حداد همچنان رئیس مجلس بماند تا لاریجانی که پس از یک دوره اختلاف و چالش های جدی با احمدی نژاد ، به قهر ، از دبیری شورای عالی امنیت ملی استعفا کرد.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]