سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

روزها و شب‌های عابدزاده

سه شنبه 87 اردیبهشت 24 ساعت 7:0 عصر
احمدرضا عابدزاده عقاب آسیا، دروازه‌بان نام‌آشنای ایران پس از آن بیماری، سال‌هاست که میادین فوتبال را کنار گذاشته است.

او هم‌اکنون 42 سال دارد و همچنان پیگیر مسائل فوتبال است، گرچه ما باید از وجود پیشکسوتانی چون او استفاده کنیم. مگر چند عابدزاده در ایران وجود داشت؟ چند دروازه‌بان افسانه‌ای در این کشور بود که حالا قدر آنان را ندانیم؟

خبرنگار ما چند روز پیش برای انجام یک گفتگوی کامل به رستوران او به نام «فست‌فود 22» در خیابان شریعتی نرسیده به میدان قدس رفت و با او ساعاتی به گفتگو نشست که متن کامل این گفتگو و همچنین گزارش تصویری از رستوران او را در شماره آینده خانواده‌سبز (201) خواهید خواند.

عابدزاده در گوشه‌ای از گفته‌هایش گفت که پسرش هم‌اکنون در منچستر انگلیس دوران آموزش دروازه‌بانی را سپری می‌‌کند و این‌که آنجا بماند یا به ایران بیاید را باید خودش انتخاب کند.


در جریان گفتگو با عابدزاده چندین بار وقفه پیش آمد چرا که او باید به مشتریانش هم می‌‌رسید. برای آنهایی که از عقاب آسیا خاطرات زیادی دارند، این‌که او را پشت دخل رستورانش ببینند، جالب بود. خیلی‌ها هم به بهانه دیدن او به رستورانش می‌‌رفتند تا خاطرات شیرین او برایشان تداعی شود. او با مشتریانش ارتباطی بسیار گرم داشت، لبخند تحویل آنان می‌‌داد؛ مثل زمان بازی. کاری که می‌‌کند را جدی می‌‌گیرد و دوست دارد تمام و کمال آن را انجام دهد. خودش سالادها را در یخچال می‌‌گذاشت، روغن به دونرکباب‌هایش یا به عبارتی همان کباب‌ترکی‌ها می‌‌داد، به کارگردان رستوران سفارش می‌‌کرد که دستکش به دست و نظافت را رعایت کنند.

او ساعاتی قبل از این‌که رستوران کارش را آغاز کند، خودش را به مغازه‌اش می‌‌رساند تا تمام امور را کنترل کند. او حالا روزها و شب‌هایش را به رستوران‌داری می‌‌پردازد و امیدوار است که شعبات دیگری را هم افتتاح کند.


نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]