سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

نتایج انتخابات

شنبه 86 اسفند 25 ساعت 5:0 عصر
پیروزی اصلاح طلبان قطعی بنظر میرسد. علیرغم تکنیکهای رقابتی خاصی که اصولگرایان در پیش گرفتند: یکپارچگی سیستم اجرا و نظارت حکومتی? رد صلاحیتهای گسترده? تبلیغات رسانه ای  دولتی در نشریات دولتی و رسانه ملی? حمایت کلیه حامیان آقای احمدی نژاد و جریانات اصولگرا و خلاصه همه ی بضاعت اصولگرایی در کشور پشت فهرست اصولگرایان قرار گرفت و اینک نتیجه آن را می بینیم.
آمار واجدید شرکت حدود ?? میلیون نفر اعلام شده است که بعضی آمارهای اعلامی نیز عدد ?? میلیون را اعلام میکنند. ائتلاف اصلاح طلبان و حزب اعتماد ملی دو جریان اصلی اصلاح طلبی هستند.
اما پیش بینی:
?. حدود ?? میلیون نفر شرکت در انتخابات
?. ?? درصد کرسی های مجلس در مراکزی که دو جریان اصلی اصلاح طلبان یعنی ائتلاف اصلاح طلبان و حزب اعتماد ملی کاندیدای مشترک دارند به اصلاح طلبان میرسد.
?. در مناطقی که اصلاح طلبان کاندیدا ندارند با کاهش شدید آراء? انتخابات مجلس شکل مخالفت و قهر میگیرد و اکثریت با عدم حضور نارضایتی خود را اعلام میکنند.

اما از نظر تعداد نماینده در مجلس هشتم:
تعداد اصلاح طلبان در مجلس هشتم (چهل نفر) نسبت به مجلس هفتم حداقل رشد صد در صدی خواهد داشت و تحقق اکثریت نسبی یکصد و بیست نفر اصلاح طلب و ?? نفر غیر حامی آقای احمدی نژاد حداقل تصور منطقی از انتخاباتی با شرایط موجود است.
البته باید توجه داشت که این نتایج با یکپارچه شدن همه ارکان قدرت در دست اصولگرایان و حمایت همه جانبه آنان و اتفاقات بزرگ و بی سابقه ای که اتفاق افتاده است? شکست بزرگ اصولگرایان خواهد بود.
بنابر این همچنان میتوان امیدوار بود که اکثریتی ??? تا دویست نماینده اصلاح طلب و مستقل در مجلس داشته باشیم و این با توجه به همه مقدوراتی که اصولگرایان بکار گرفته اند یک معنی بزرگ میدهد.
خدا این ملت را خیلی دوست دارد.
ضمنا خانم اعظم سقطی  همسر بنده نیز شانس زیادی برای انتخاب شدن ندارد و علت آن هم این است که رقابت اصلی در تهران بین فهرست ائتلاف اصلاح طلبان و فهرست اصولگرایان بود. گرچه ?? کاندیدای فهرست حزب اعتماد ملی و ائتلاف اصلاح طلبان مشترک بود ولی سرکار خانم اعظم سقطی در بین این ?? نفر نبودند.
?? کاندیدای مشترک این دو حزب قاعدتا باید به مجلس راه پیدا کنند. البته اگر تعداد زیادی به دور دوم انتخابات بروند شاید پیروزی بزرگتری نصیب اصلاح طلبان شود.
نکته:
شرایط همچنان دوم خردادی است. هر چند همیشه حق انتخاب برای همه از صدر تا ذیل وجود دارد.
تیتر امروز اعتماد ملی:
هشدار هاشمی رفسنجانی به مجریان و ناظران انتخابات برای دقت در شمارش آرا:
آبروی نظام در همین دو روز شکل می گیرد

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]