سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

شبیه‌سازهای سلاح‌های نیمه‌سنگین

جمعه 86 آذر 30 ساعت 12:0 صبح
به همت متخصصین مجتمع دانشگاهی حضرت امیرالمومنین(ع) نیروی زمینی سپاه، با به دست آوردن فن‌آوری روز شبیه‌سازی آموزش دفاعی، سیمیلاتور سلاح‌های نیمه سنگین به منظور استفاده در سطح نیروهای مسلح برای اولین بار در خاورمیانه ساخته شد. این شبیه‌ساز با نام فتح 5 و از سری سیمیلاتورهای فتح می‌باشد که با هدف کاهش خطرات جانی، کاهش هزینه‌ها و بالابردن کیفیت آموزش در عین سهولت طراحی و ساخته شده و هزینه‌های ساخت و تولید و به کارگیری این سیستم در مقایسه با سیستم‌های خارجی که فن‌آوری آن فقط در اختیار چند کشور معدود در جهان می‌باشد، پایین‌تر و از لحاظ کیفیت و تجهیزات جانبی برابری می‌کند.
شبیه ساز فتح 5 قابلیت اجرایی سلاح‌های سبک همچون تیربارها، موشک‌ها و سلاح‌های نیمه سنگینی چون دوشیکا و 106 و سلاح‌های منحنی زن چون خمپاره اندازها را دارا و پاسخگوی آموزش‌های تاکتیکی و برای سلاح‌های انفرادی و نیمه‌سنگین تکنیک بالایی دارد. هم‌چنین این سیستم با توجه به نیازهای مراکز آموزش تخصصی قابلیت تجهیز شدن به انواع سلاح‌های مورد نیاز را دارد.
امکان آنالیز توانمندی‌های تیرانداز و ارتقاء آن، قابلیت تیراندازی شبانه، تیراندازی در شرایط آب و هوای مختلف، توانمندی آموزش تاکتیک جنگ‌های متقارن و نامتقارن، آموزش تاکتیک جنگ شهری و عملیات حفاظتی، امکان آموزش آفند به پایگاه‌ها و پاسگاه‌های دشمن احتمالی و آموزش بر اساس قابلیت‌های سلاح‌های موجود نظیر، خمپاره و موشک، همچون عقب‌نشینی سلاح، از جمله مزایای این سیستم شبیه‌ساز است.
شایان ذکر است، شبیه‌ساز فتح 5 توسط وزارت دفاع به مرحله تولید انبوه رسیده و تا کنون در چندین مرکز آموزش در کشور نصب و راه‌اندازی شده است.

نوشته شده توسط : علی

نظرات ديگران [ نظر]